loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
دریافت کاتالوگ ثبت نام / ورود

 آیا تا به حال، از یک دستمال مرطوب استفاده کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمالاً متوجه جنس خاص و مقاوم آن شده‌اید. دستمال‌های مرطوب مانند بسیاری از محصولات یکبار مصرف مقاوم، از پارچه مدرن و باکیفیتی به نام اسپان لس (Spunlace) ساخته شده‌اند. در این پارچه، از الیاف ویسکوز و پلی استر بی بافت با کمک تجهیزات پیشرفته استفاده شده است. پارچه‌های اسپان لس، با قدرت جذب آب بالا، محبوبیت و کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف کسب کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به تعریف و کاربرد پارچه‌های اسپان لس و ویژگی‌های آنها بپردازیم. 

اسپان باند چیست؟

منظور از اسپان لس چیست؟

پارچه اسپان لس، یکی از انواع پارچه بی بافت است که تا حد زیادی می‌تواند رطوبت و آب را در الیاف خود نگه داشته و جذب کند. این پارچه‌ها با تکنولوژی هیدروئنگول (Hydroentangling : در هم تنیدن الیاف با سرعت بالا و با کمک جت آب) تولید شده‌اند و مزیت‌های فراوانی از جمله، دوام بالا، قابلیت کشسانی، آب گریزی و لطافت دارند. 

از جمله دیگر ویژگی‌های پارچه اسپان لس، می‌توان به نفوذپذیری هوا، ساختار بدون پرز، طول عمر بالا، قابل بازیافت، انعطاف‌پذیری زیاد، ضد حساسیت، و کاربرد گسترده اشاره کرد. 

 

در چه کاربردهایی از اسپان لس استفاده می‌شود؟

یکی از کاربردهای متنوع پارچه اسپان لس، تولید دستمال و حوله‌های یکبار مصرف است که در آرایشگاه‌ها و کلینیک‌ها استفاده می‌شوند. این پارچه از الیاف مختلفی ساخته می‌شود و ممکن است صرفاً از پنبه، بامبو، ویسکوز، پلی استر، پلی پروپیلن و پلی آمید بوده یا ترکیبی از آنها با نسبت‌های مختلف باشد. برای مثال، حوله‌های یکبار مصرف برند لطیفان، با همین نوع پارچه ساخته شده و به همین دلیل، طول عمر و کیفیت بالایی دارند. 

از جمله دیگر کاربردهای Spunlace، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستمال مرطوب (دستمال مرطوب بچه) 
  • حوله و دستمال مرطوب و خشک 
  • کاربرد شخصی و زیبایی (پد آرایشی) 
  • مواد پوشش دهنده ماسک. پارچه بافته شده اسپانلاسنون برای ماسک را می‌شود با اسپان لس شکل داد
  • مواد پانسمان پزشکی 
  • پرده‌های پزشکی 
  • پارچه کاور جراحی 
  • لباس جراحی 
  • پانسمان زخم و گاز طبی 
  • ابزار و متر پارچه ظرفشویی درجه بالا 
  • مواد یکبار مصرف 

 

فرایند تولید پارچه اسپان لس

در بخش قبل اشاره کردیم که برای ساخت پارچه اسپان لس از روش Hydroentanglement استفاده می‌شود. این روش شامل ارسال جریان آب با فشار بالا و سرعت زیاد از نازل‌هایی است که نزدیک به لایه وب قرار دارند. این جریان آب باعث می‌شود که الیاف لایه وب در هم تنیده شوند و یک لایه منسجم ایجاد کنند. پارچه اسپان لس دارای ویژگی‌های مطلوبی است که تقاضای آن را در بازار به طرز باورنکردنی افزایش داده است. 

 

پارچه‌های بی بافت به دلیل فرآیند ساده، سریع، کم هزینه و پرکاربرد خود محبوب هستند. این پارچه‌ با کمک در هم فرو رفتن الیاف به روش‌های مختلف تولید می‌شود. پارچه‌های بی بافت می‌توانند شکل و خصوصیات مختلفی داشته باشند. این موضوع به نوع الیاف و روش تولید آن‌ها بستگی دارد. پارچه اسپان لس نمونه‌ای از پارچه‌های بی بافت است که با الگو و شدت جریان آب تولید می‌شود. این پارچه مقاومت بالایی دارد و ممکن است شباهت زیادی به پارچه‌های حلقوی و تاری پودی داشته باشد.

 

انواع محصولات ساخته شده با اسپان لس

انواع محصولات ساخته شده با پارچه اسپان لس

از پارچه اسپانس لس برای ساخت چه محصولاتی استفاده می‌شود؟ این سؤالی است که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم. از جمله محصولاتی که با کمک اسپان لس ساخته می‌شوند، می‌توان به لباس‌های ضد ویروس، کاورال، زیر انداز و ملحفه یکبار مصرف بیمار، حوله یکبار مصرف، پد الکلی، گان و شان جراحی و کلاه یکبار مصرف بیمار اشاره کرد. هرکدام از این موارد را در ادامه توضیح خواهیم داد. 

 

لباس ضد ویروس با اسپان لس

لباس های ضد ویروس و کاورال

یکی از کاربردهای جالب و بسیار مهم اسپانس لس، لباس‌های کارد پزشکی و اتاق جراحی است. لباس‌های ضد ویروس کاورال (Coverall)، خصوصاً در روزهای اپیدمی کرونا، کاربرد گسترده‌ای پیدا کردند. 

با توجه به شیوع بیماری‌های عفونی و ویروسی مختلف در جهان، استفاده از لباس‌های ایزوله پزشکی یک بار مصرف برای کادر درمانی ضروری است. این لباس‌ها با ایجاد محافظت فیزیکی بین پزشک و بیمار، از انتشار و عود بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. در شرایط فعلی که بحران کرونا در سطح جهانی وجود دارد، لباس‌های ایزوله یک بار مصرف از جنس اسپان لس، به عنوان یک راهکار موثر برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری مرگبار توصیه می‌شوند. این لباس‌ها با داشتن استانداردهای بهداشتی مناسب، کادر درمانی را در مقابل عوامل زیان آور محیط پیرامون حفظ و نگهداری می‌کنند.

 

زیرانداز و ملحفه یکبارمصرف بیمار 

برای مراقبت از بیماران و بهبود سریعتر آنها، تعویض منظم زیرانداز و ملحفه کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. زیر انداز و ملحفه یکبار مصرف بیمار از جنس پارچه اسپان لس، کاملاً نرم و لطیف بوده و از انتقال عفونت به بیمار یا محیط اطراف آن جلوگیری می‌کند. این پارچه‌ها، در برابر انواع آلرژی مقاوم بوده و با پوست بیمار سازگار هستند. نکته جالب اینکه پارچه اسپان لس ملحفه و زیرانداز، کاملاً سبک و کم حجم است و به همین دلیل می‌توانید آنرا به راحتی جمع یا پهن کنید. 

یکی از برندهای پرطرفدار در این زمینه، برند لطیفان (Latifan) است که با تولید و عرضه انواع زیرانداز و ملحفه یکبار مصرف از جنس اسپان لس، محبوبیت زیادی کسب کرده است. مزیت ویژه زیرانداز و ملحفه اسپان لس لطیفان، قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی است؛ طوری که دیگر نگران خرید چندباره این محصول نخواهید بود و می‌توانید برای استفاده‌های طولانی و مراقبت از بیمار، روی این محصول باکیفیت و قیمت مناسب، حساب ویژه باز کنید. 

خرید محصول: خرید ست ملحفه و روبالشتی یکبارمصرف

 

حوله یکبار مصرف

حوله‌های یکبار مصرف نیز جزو محصولات کاربردی ساخته شده از پارچه اسپان لس هستند. از این حوله‌ها به تعداد زیادی در کلینیک‌هآ، هتل‌ها، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، مسافرخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و غیره استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های این حوله‌ها می‌توان به وزن کم، ضد حساسیت، طول عمر بالا، آنتی استاتیک، جذب آب سریع و بالا اشاره کرد. در صورت استفاده از این حوله، می‌توانید آنرا بلافاصله دور بیندازید؛ با این حال، جنس مقاوم و قابل شستشو این حوله، آن را برای استفاده مجدد (برای کاربردهای غیر حساس و غیر پزشکی) مناسب کرده است. 

خرید محصول: خرید حوله یکبارمصرف

گان و شان جراحی با اسپان لس

گان و شان جراحی

گان‌ و شان جراحی، یکی دیگر از کاربردهای گسترده پارچه اسپان لس هستند. منظور از گان جراحی، در حقیقت، همان روپوش‌های استریل و ضد باکتری است که کادر درمان برای محیط داخل بیمارستان و اتاق عمل از آن استفاده می‌کند. این پارچه‌ها در اغلب بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

استفاده از این پارچه‌ها و روپوش‌ها خصوصاً در محیط‌های آلوده به ویروس، ضروری است. این پارچه‌ها قابلیت نفوذپذیری هوای بالای دارند و استفاده از آنها با وزن کمی که دارند برای کادر درمانی بسیار راحت و بدون دردسر است.

در کنار گان جراحی، پارچه‌های «شان» از جنس اسپان لس نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. شان جراحی، همان پارچه‌ پوشاننده برای بیمار، میزها و تجهیزات پزشکی است. انواع مختلفی از شان، مانند شان ساده، شان مخصوص پا و غیره در بازار موجود است. 

برای شان جراحی نیز از پارچه‌های ضد باکتری، بهداشتی و مقاوم اسپان لس استفاده می‌شود. 

 

کلاه یکبارمصرف بیمار 

خاصیت نفودپذیری هوا، آب گریزی و ضد حساسیت پارچه‌های اسپان لس باعث شده است که استفاده از آنها در تولید کلاه یکبار مصرف بیمار نیز محبوبیت زیادی پیدا کند. در حال حاضر، انواع کلاه یکبار مصرف بیمار توسط شرکت‌های مختلفی از جمله برند معتبر لطیفان در ایران تولید می‌شود. این کلاه‌ها در بسته‌‌بندی‌های مختلف تولید شده و از ریزش مو، انتقال آلودگی و بروز علائم آلرژی جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل، از آنها در محیط‌های بیمارستانی و فضاهای ایزوله برای جلوگیری از انتقال ویروس، بیشتر استفاده می‌شود. 

خرید محصول: خرید کلاه جراحی یکبارمصرف

گان بیمار (لباس) 

بیماران قبل از اینکه به اتاق عمل بروند، لباسی تحت عنوان «لباس گان» را بر تن می‌کنند. این لباس نیز از پارچه اسپان لس ساخته شده است و مخصوص بیماران در شرایط مراقب-ت‌های بیمارستانی است. 

فرایند تولید گان بیمار با پارچه اسپان لس، کاملاً بهداشتی و بدون کوچکترین نفوذ باکتری انجام می‌شود. این لباس‌ها با وزن کم، طراحی گشاد و راحت، قابلیت نفوذپذیری بالای هوا و آب گریزی، برای استفاده بیماران مناسب هستند. در حال حاضر، این لباس‌ها در طول (قد)‌های مختلف 90-100-110 و 120 تولید می‌شوند.

 

قیمت محصولات مبتنی بر اسپان لس چقدر است؟ 

خوب است بدانید که قیمت محصولات مبتنی بر این پارچه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه نوع، کیفیت، برند، کارایی یا اندازه محصول موردنظر چقدر است. از طرفی، شرکت‌های مختلف ممکن است استانداردها و کیفیت‌های مختلفی را درنظر بگیرند. مزیت ویژه برند لطیفان در تولید انواع محصولات مبتنی بر پارچه اسپان لس، ارائه کیفیت بالا با قیمت مشتری‌پسند و رقابتی است. 

 

سفارش محصولات مبتنی بر اسپان لس

در این مطلب سعی کردیم به معرفی کامل پارچه اسپان لس و کاربردهای گسترده آن بپردازیم. این پارچه‌ها با کمک آخرین تکنولوژی مدرن ساخت پارچه ساخته شده و دارای کیفیت بالایی هستند. برای سفارش انواع محصولات مبتنی بر اسپان لس از جمله انواع حوله یکبارمصرف، کلاه یکبار مصرف بیمار، گان بیمار، البسه پزشکی و غیره، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی سایت لطیفان، با کارشناسان متخصص ما ارتباط بگیرید. 

برای خرید محصولات لطیفان میتوانید به فروشگاه اینترنتی لطیفان مراجعه فرمایید.

نظرات (2)
  • تیم

    dasdsad123


    تیم لطیفان 15:13 1402/11/03

  • تیم

    edsad


    تیم لطیفان 15:13 1402/11/03

برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید