loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
دریافت کاتالوگ ثبت نام / ورود

 آیا از نکات بهداشتی اپیلاسیون (Waxing) در سالن‌های زیبایی اطلاع دارید؟ متأسفانه برخی از سالن‌های زیبایی با عدم رعایت نکات بهداشتی، باعث بروز و انتقال بیماری‌های پوستی در بین مراجعین می‌شود. با این حال، یادگیری نکات بهداشتی و انجام اصولی اپیلاسیون به شما کمک می‌کند که بهترین سالن زیبایی را برای این کار شناسایی کنید. مهم‌ترین اقدام قبل از وکسینگ و حذف موهای زائد بدن، مراقبت‌های بهداشتی ویژه است. در این مقاله به مهم‌ترین نکات درباره اپیلاسیون، اشاره خواهیم کرد. 

 

بایدها و نبایدهای بهداشتی استفاده از پد اپلاسیون

پد اپیلاسیون یک وسیله برای برداشتن موهای زائد از بدن است که با چسباندن به پوست و کشیدن آن، موها را از ریشه بیرون می‌کشد. استفاده از پد اپیلاسیون در سالن‌های زیبایی، به مهارت خاصی نیاز دارد. برای مثال، باید نکات بهداشتی مهمی را رعایت کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب سالن زیبایی معتبر و مجهز که مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کند.
  • اجتناب از به کار بردن پد اپیلاسیون در صورت داشتن جوش، زخم، التهاب، خارش یا حساسیت پوستی در ناحیه مورد نظر.
  • توجه به وضعیت پوست قبل و بعد از اپیلاسیون؛ پوست باید خشک و تمیز باشد و مصرف لوسیون، روغن، کرم یا هر ماده دیگری خودداری شود. بعد از اپیلاسیون هم باید پوست با آب ولرم شسته شده و از محصولات التیام بخش و ضد التهاب استفاده شود.
  • توجه به فاصله زمانی بین دو بار اپیلاسیون؛ حداقل فاصله توصیه شده دو هفته است تا پوست فرصت بازسازی داشته باشد و خطر تحریک یا آسیب دیدگی کمتر شود.

مراقبت های بهداشتی هنگام استفاده از پد اپیلاسیون

مراقبت‌های بهداشتی وکسینگ در سالن‌های زیبایی

در این بخش قصد داریم به مهم‌ترین نکات مراقبتی وکسینگ در سالن‌های زیبایی بپردازیم. از جمله این نکات، می‌توان به استفاده از لوازم یکبار مصرف اشاره کرد. همچنین باید به برند محصولاتی که استفاده می‌شود نیز توجه نمود؛ زیرا برخی از محصولات زیبایی و یا چندبار مصرف، باعث بروز انواع بیماری، حساسیت، عفونت و غیره می‌شوند که تنها با رعایت نکات ساده بهداشتی می‌توان از آنها جلوگیری کرد. 

 

قبل از وکسینگ، حمام نکنید

خوب است بدانید که درباره وکسینگ، یک باور عامیانه وجود دارد و آن این است که قبل از اپیلاسیون، بهتر است که پوست را شستشو دهید؛ اما وقت آن رسیده است که این باور غلط را کنار بگذاریم. واقعیت این است که اگر قبل از اپیلاسیون حمام بگیرید، ممکن است به پوست خود صدمه بزنید؛ زیرا پوست شما دارای چربی‌های مفیدی است که به انعطاف‌پذیری و مقاومت پوست شما کمک می‌کنند. وقتی حمام می‌کنید، این چربی‌ها کاهش می‌یابند و پوست شما به راحتی آسیب پذیر می‌شود. بنابراین اجازه دهید پوست شما در حالت طبیعی خود باشد. 

 

استفاده اصولی از موم مطابق دستورالعمل

یکی از باورهای غلط برخی افراد این است که موم گرم‌تر، اپیلاسیون بهتر. این گفته کاملا نادرست است. موم باید در دمای مناسب برای پوست قرار گیرد. در غیر این صورت، ممکن است پوست سوخته و التهاب پیدا کند. پس استفاده از موم خیلی گرم، کاملاً اشتباه است. 

البته در کلینیک‌های زیبایی که تجربه زیادی دارند، دمای موم با کمک دستگاه اپیلاسیون به صورت استاندارد تنظیم می‌شود. 

دستگاه اپیلاسیون دستگاهی است که موم را تا دمای مناسب برای از بین بردن موهای زائد گرم می‌کند. این دستگاه یکی از وسایل ضروری هر سالن زیبایی است و شما باید هنگام انتخاب سالن زیبایی برای اپیلاسیون، به کیفیت و تنظیم دستگاه اپیلاسیون آن‌ سالن توجه کنید. 

این دستگاه باید قادر باشد تا موم را در حد مطلوب گرم کند، نه آن‌قدر گرم که پوست شما را آسیب بزند و نه آن‌قدر سرد که باعث مشکل در اپیلاسیون شود.

علاوه بر این، رعایت جهت رشد مو در اپیلاسیون بسیار حائز اهمیت است. شما باید موم را در جهت رشد مو بکشید و با یک حرکت سریع و قوی، آن را در جهت مخالف رشد مو بردارید. این کار باعث می‌شود که مو به طور کامل و صحیح حذف شود.

 

استفاده از وسایل یکبار مصرف

بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی و اپیلاسیونی، ابتدا مطمئن شوید که سالن زیبایی موردنظر، از وسایل یکبار مصرف استفاده می‌کند. بعضی از آرایشگاه‌ها به دلیل کاهش هزینه‌ها، وسایل اپیلاسیون را چندین بار استفاده می‌کنند. این کار ممکن است در آرایشگاه‌هایی صورت بگیرد که شما به ظاهر آن‌ها اعتماد دارید. 

 

برخی از وسایل یکبار مصرف که در سالن‌های زیبایی برای اپیلاسیون استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • موم: موم باید به صورت یکبار مصرف باشد و هر بار برای هر مشتری جدید، موم تازه استفاده شود. همچنین، لازم است که از استیک‌های چوبی یکبار مصرف برای زدن موم روی پوست استفاده شود و هر استیک فقط یک بار به موم فرو نشود.
  • کاغذ موم: این وسیله، یک نوع کاغذ نازک و بافته شده است که روی موم قرار داده می‌شود و با کشیدن آن، موم و موها را از پوست جدا می‌کند. کاغذ موم نباید دوباره استفاده شود و هر بار بعد از استفاده، دور ریخته شود.
  • الکل: بهتر است الکل مورداستفاده با پد چرب‌گیر یا پنبه چرب‌گیر چسبیده به پاد چرب‌گیر، روی پوست زده شود و هر پد فقط یک بار استفاده شود.
  • دستکش: دستکش یک لایه حفاظتی بین دستان کارگر و پوست مشتری است که از انتقال باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کند. دستکش باید به صورت چپ و راست جداگانه باشد و هر دستکش فقط برای یک دست و یک مشتری استفاده شود.
  • حوله: استفاده از حوله یکبار مصرف نیز در سالن‌های زیبایی ضرورت دارد. معمولاً حوله‌های یکبار مصرف مرغوب از جنس پارچه بی بافت هستند که با تکنولوژی مدرن آب با فشار زیاد تولید می‌شوند. استفاده از حوله یکبار مصرف نیز به جلوگیری از بروز و انتشار بیماری‌های پوستی کمک می‌کند. 

 

همچنین مطالعه کنید: چرا حوله یکبارمصرف؟

 

استریل کردن وسایل مورداستفاده

برای جلوگیری از عفونت و التهاب ناشی از موهای زیرپوستی که قابل کشیدن نیستند، گاهی اوقات از موچین برای اپیلاسیون استفاده می‌شود. بنابراین، مطمئن شوید که موچین کاملا بهداشتی و استریل باشد. شما همچنین می‌توانید از فردی که اپیلاسیون را انجام می‌دهد بخواهید که پروسه استریل کردن موچین را در جلوی چشمان شما انجام دهد.

 

استفاده از دمپایی و حوله شخصی

بهتر است که پس از اپیلاسیون، دوشی با آب گرم بگیرید. برای این کار، دمپایی و حوله‌ای که فقط خودتان از آن استفاده می‌کنید را به همراه داشته باشید. توصیه می‌کنیم دمپایی‌های عمومی سالن اپیلاسیون را استفاده نکنید؛ زیرا اغلب این دمپایی‌ها می‌توانند عامل انتشار عفونت‌ها و قارچ‌ها باشد. همچنین، حوله شخصی و یکبار مصرف خود را برای خشک کردن بدن استفاده کنید. حوله‌های چندبار مصرفی که سالن‌ها به شما می‌دهند و مدعی هستند که ضدعفونی شده‌اند، ممکن است چندان قابل اعتماد نباشند. 

 

خرید محصول: خرید رول حوله یکبارمصرف برای سالن های زیبایی

 

تمیز کردن روتختی با پنبه و الکل

معمولاً اپیلاسیون روی تخت‌هایی صورت می‌گیرد که با یک روتختی پلاستیکی محافظت می‌شوند. اما این روتختی پلاستیکی قابل شستشو نیست و هزینه تعویض آن بالاست و بنابراین چندان ارزشمند نیست. مسئول اپیلاسیون برای جلوگیری از عفونت‌های پوستی روی تخت یک روکش پارچه‌ای می‌گذارد اما این روکش بسیار باریک است و کارایی زیادی ندارد و بدن شما باز هم با آن روتختی پلاستیکی در تماس خواهد بود.

برای حل این مشکل مسئول اپیلاسیون باید روی تخت را با پنبه و الکل به خوبی ضدعفونی کند و سپس بعد از خشک شدن تخت، روکش پارچه‌ای یکبار مصرف را روی آن قرار دهد.

پد اپیلاسیون مخصوص لطیفان

معرفی پد اپیلاسیون لطیفان 

در این مقاله به برخی از نکات بهداشتی که باید در هنگام اپیلاسیون در سالن‌های زیبایی رعایت شوند، پرداخته شد. اما چه پد اپیلاسیونی را باید انتخاب کرد تا علاوه بر سلامت پوست، کیفیت و زیبایی آن را نیز حفظ کند؟ یکی از معتبرترین برندهای پد اپیلاسیون، برند لطیفان (Latifan) است. این پد با جدیدترین تکنولوژی تولید شده و دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است. جهت خرید رول پد اپیلاسیون یکبارمصرف میتوانید به فروشگاه اینترنتی لطیفان مراجعه بفرمایید. 

استفاده از این پد می‌تواند جلوی انتشار و انتقال انواع بیماری‌های پوستی را بگیرد و همچنین باعث کاهش درد و التهاب پس از اپیلاسیون می‌شود. علاوه بر این، پد اپیلاسیون لطیفان، مقرون به صرفه بوده و با هر بودجه‌ای سازگار است. پس نگران نباشید و با خیال راحت، پد اپیلاسیون لطیفان را تجربه کنید و لذت زیبایی و سلامت پوست خود را بچشید. 

 

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید