loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
logo en
بایدها و نبایدهای نگهداری و مراقبت از پت و حیوانات خانگی

 همانطور که می‌دانید، حیوانات خانگی یکی از دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیزترین موجوداتی هستند که می‌توان فضای مناسبی را در خانه برای آن‌ها فراهم نمود و از آن‌ها محافظت و نگهداری کرد. اما در واقع، مراقبت از حیوانات خانگی و پت نیازمند مدیریت و کنترلی اصولی است که با رعایت بایدها و نبایدهای مختلفی همراه است. بنابراین، شما نیز برای اینکه بتوانید در این راه به بهترین نحو ممکن عمل کنید، باید این قوانین را رعایت نمایید. آنگاه زندگی نه تنها برای شما بلکه برای حیوانات خانگی‌تان راحت‌تر شده و از کنار آن‌ها بودن لذت خواهید برد.

حیوانات خانگی انواع مختلفی دارند و محافظت و نگهداری از آن‌ها نیز با هم فرق دارد. بنابراین، شما نمی‌توانید همه حیوانات خانگی را یکی بدانید. مثلاً داشتن یک آکواریوم و مراقبت از ماهی‌های مختلف درون آن با نگهداری سگ و گربه خانگی متفاوت است. فروشگاه اینترنتی لطیفان یکی از وب‌سایت‌های معتبر تولید و فروش محصولات بهداشتی یکبارمصرف برای انسان‌ها و حیوانات خانگی است که می‌توانید محصولات بهداشتی مناسبی را از آن برای پت خود خریداری کنید.

در ادامه، قصد داریم همه بایدها و نبایدهای نگهداری و مراقبت از پت و حیوانات خانگی را بررسی کنیم. 

 

برای نگهداری و مراقبت از پت و حیوانات خانگی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اگر شما هم علاقمند به نگهداری و زندگی با حیوانات خانگی هستید، باید بدانید که رعایت برخی نکات در نگهداری و مراقبت از آن‌ها حرف اول را می‌زند و شما با عدم رعایت این موارد زندگی حیوان خانگی خود را به خطر خواهید انداخت. ما به شما کمک می‌کنیم تا در این زمینه به بهترین نحو ممکن عمل کنید. مواردی که در ادامه خواهید خواند، همگی از جمله بایدها و نبایدهای نگهداری و مراقبت از پت و حیوانات خانگی هستند:

 

  • مشخص کردن محلی برای ادرار و مدفوع حیوان خانگی

پت و انواع حیوانات خانگی به محلی برای تخلیه ادرار و مدفوع نیاز دارند. انتخاب چنین محلی بسیار مهم است. زیرا می‌تواند بهداشت شما و تمیزی خانه‌تان را به خطر بیندازد. بنابراین توصیه ما این است که حتماً محلی را برای انجام این کار به حیوان خانگی خود نشان دهید و برای تخلیه به موقع ادرار و مدفوع آموزش‌های لازم را ارائه کنید.

معمولاً برای گربه‌ها آموزش زیادی لازم نیست؛ چرا که فوراً با محیط هماهنگ می‌شوند. از این رو، شما می‌توانید برای نگهداری گربه کمی خاک مخصوص در قسمتی دور از آشپزخانه و اتاق خواب قرار دهید تا در مواقع لزوم برای ادرار و مدفوع به آن مراجعه کند. اما آموزش دادن محل ادرار و مدفوع به سگ‌ها کمی سخت‌تر است؛ زیرا این حیوانات دوست دارند در محلی که قبلاً ادرار کرده‌اند مجدداً ادرار یا مدفوع کنند، بنابراین باید کمی صبورتر باشید تا قوانین را بیاموزند. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مواد شوینده و استفاده از دستمال‌های مخصوص برای تمیز کردن محل ادرار و مدفوع حیوانات خانگی اهمیت زیادی دارد.

رول پد پت کارپت لطیفان از جمله محصولاتی است که در بهداشت پت و حیوان خانگی شما بسیار کارآمد است. این رول پد یا قابلیت جذب بالا، ضد باکتری، بوگیری، ضد حساسیت و نشت، برای تمیز کردن ادرار و مدفوع انواع حیوانات خانگی مناسب است.

برای خرید رول پد پت کارپت لطیفان کلیک کنید.

 

حیوان خانگی و چگونگی مراقبت از آن

 

  • تامین غذای مفید و سالم برای حیوانات خانگی

در نظر گرفتن غذای مورد نیاز برای پت و حیوانات خانگی از دیگر نکات مهمی است که باید آن را رعایت کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که پت و حیوانات خانگی به یک نوع غذا نیاز ندارند بلکه غذا و رژیم آن‌ها متفاوت بوده و هر کدام نیازمند مواد مغذی خاصی هستند که باید به طور کامل تامین شود. در این زمینه توجه داشته باشید که از مکمل‌های غذایی پت و حیوانات خانگی استفاده کنید؛ زیرا این موارد باعث رشد و سلامت حیوان خانگی شما می‌شود.

پیشنهاد ما این است در چنین شرایطی از همان ابتدا غذای مورد علاقه حیوان خانگی خود را تهیه کرده و به نشان سلامت بسته توجه کنید. در این میان به ظروف غذای پت و حیوانات خانگی نیز توجه داشته باشید که از جنس مرغوب و با کیفیتی باشند و سلامت او را به خطر نیندازند. همچنین محل غذا خوردن حیوان را با دستمال‌های با کیفیت و مرغوب تمیز کنید. معمولا دستمال‌های رولی با جنس قابل شست‌وشو یا رول پد پت کارپت برند FastClean در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما خواهند کرد.

 

نکاتی برای نگهداری حیوانات خانگی

 

  • نظافت و کمک به سلامت بهداشت پت و حیوانات خانگی

حیوانات خانگی موجوداتی حساسی هستند که باید هر چهار ماه یک بار واکسن زده شوند و تحت نظر دامپزشک قرار بگیرند. در واقع پوست و موی آن‌ها مستعد قارچ و باکتری است. بنابراین، عدم نظافت می‌تواند مشکلات مختلفی را نه تنها برای حیوان بلکه برای شما نیز به وجود آورد. در چنین شرایطی رعایت نظافت و تمیز کردن محل خواب و غذا خوردن حیوان اهمیت زیادی دارد. همچنین، همانطور که گفته شد باید محل تخلیه ادرار و مدفوع این حیوانات را نیز به طور کامل ضدعفونی کنید.

ایجاد بیماری‌های قارچی و عفونی برای انسان و حیوانات خانگی معمولاً رخ می‌دهد، اما می‌توان با استفاده از مواد شوینده و دستمال‌های مختلف با پاک‌کنندگی بالا این مشکلات را به طور کامل رفع کرد.

استفاده از رول پد پت کارپت در این مورد که از محصولات فست کلین است، می‌تواند بسیار مفید باشد.

حمام کردن و شستشوی پت و حیوانات خانگی نیز باید در دوره‌های مشخص و با رعایت اصول بهداشتی انجام شود.

 

  • از غذای خود به حیوان خانگی ندهید

یکی از نبایدهایی که همواره در نگهداری و مراقبت از پت و حیوانات خانگی باید مورد توجه قرار گیرد، ندادن غذای انسان به حیوان است. یعنی شما باید این روند را به خاطر بسپارید و هیچگاه از غذای خود به حیوان خانگی ندهید. زیرا ممکن است با دستگاه گوارش او سازگاری نداشته باشد یا عادت می‌کند و دیگر غذای مخصوص خود را نپذیرد. بهتر است زمانی که در حال غذا خوردن هستید حیوان را در کنار خود قرار نداده و نگذارید که غذای شما را میل کند.

 

  • محبت و توجه به پت و حیوانات خانگی امری ضروریست

اگر عاشق پت و حیوانات خانگی هستید و علاقمند به نگهداری از آن‌ها شده‌اید، باید توجه داشته باشید که این حیوانات با شما زندگی می‌کنند و محبت و توجه شما را درک خواهند کرد. بنابراین، باید در مواقع لزوم به آن‌ها توجه و محبت خود را نشان دهید. اگر شاغل هستید به محض اینکه از سر کار به خانه باز می‌گردید آغوش خود را برای حیوان خانگی خود باز کنید.

 

نکات بهداشتی در رابطه با نگهداری حیوانات خانگی

 

  • تهیه اسباب بازی و لوازم سرگرم کننده برای پت و حیوانات خانگی

سعی کنید برای حیوان خانگی خود اسباب بازی‌های مخصوص و سرگرم کننده‌ای را تهیه کنید تا زمانی را برای مشغول شدن با آن‌ها بگذراند و شما نیز به مشغله‌های خود بپردازید. در رابطه با اسباب بازی‌های سرگرم کننده این موضوع را به خاطر داشته باشید که سرگرم کردن سگ با استخوان امری کاملاً اشتباه است. چرا که سگ‌های خانگی معمولا نژادی کوچک و ظریف دارند و نمی‌توانند با استخوان ارتباط برقرار کرده یا آن را بجوند. این موضوع می‌تواند خطرساز شود و در نهایت موجب شکستن دندان یا پاره شدن مری و نای آن‌ها گردد.

 

  • تهیه کردن جفت برای پت و حیوانات خانگی

اگر پت و حیوان خانگی دارید، تهیه کردن یک جفت برای آن می‌تواند احساس محبت و آرامش را در آن بیشتر کند. برخی حیوانات خانگی بدون جفت دوام نمی‌آورند. مثلاً خرگوش و همستر نیاز به جفت دارند اما عقیم سازی آن‌ها امری واجب است. زیرا ممکن است با جفت گیری، افزایش تعداد آن‌ها از دستتان خارج شود و دیگر قابل کنترل نباشد. حال اگر سگ یا گربه دارید و بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذرانید نیاز به تهیه جفت نیست. اما اگر حیوان خانگی شما زمان زیادی را به صورت تنهایی سپری می‌کند تهیه کردن جفت می‌تواند به او کمک کند.

 

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، اکنون دیگر بایدها و نبایدهای نگهداری و مراقبت از پت و حیوانات خانگی را می‌دانید و می‌توانید به داشتن حیوان خانگی فکر کنید و برای پذیرفتن آن اقدام نمایید. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که همه این بایدها و نبایدها کمک می‌کنند که شما زندگی سرشار از لذت و پاکیزگی را با حیوان خانگی خود تجربه کنید، بدون اینکه خود یا حیوان‌تان به بیماری‌های باکتریایی و عفونی مبتلا شوید.

 
نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید