loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
logo en
مهمترین وسایل و ملزومات برای نگهداری از حیوانات خانگی (پت ها)

اگر شما هم علاقه زیادی به نگهداری از حیوانات خانگی و پت‌ها دارید، باید بدانید که برای نگهداری از آن‌ها در خانه باید از وسایل مختلفی استفاده کرد. در واقع وجود یک‌سری وسایل و لوازم سبب سهولت نگهداری و مراقبت از این حیوانات می‌شود. یادتان نرود که آن‌ها هم مانند انسان‌ها برای زندگی به برخی وسایل نیاز دارند.

درست است که دنیای زندگی این حیوانات کوچک‌تر از ماست، اما زمانی که در کنار ما زندگی می‌کنند به تجهیزات و لوازمی نیاز دارند که بتوانند زندگی بهتری در سهولت و آرامش و بهداشت کامل داشته باشند. آیا شما می‌دانید چه وسایلی برای نگهداری از حیوانات خانگی مورد نیاز است؟ اگر شما هم این موضوع را نمی‌دانید با ما در ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی لطیفان همراه شوید. زیرا قرار است تمامی این وسایل را خدمتتان معرفی کنیم تا شما نیز حیوان خانگی خود را با این لوازم نگهداری و مراقبت کنید.

 

انواع وسایل و ملزومات جهت نگهداری از حیوانات خانگی و پت‌ها

توجه داشته باشید، لوازم و وسایلی که برای نگهداری از حیوانات خانگی و پت‌ها در نظر می‌گیرید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشند. در این صورت سلامت و بهداشت حیوان شما تضمین شده و همچنین نیاز به پرداخت هزینه‌های مضاعف جهت خرید وسایل جدید نخواهد بود. در زمینه خرید برخی وسایل نیز بهتر است دو یا چند مورد خریداری کنید. زیرا با وجود تعداد کم یا زیاد حیوانات خانگی امکان مراقبت و نگهداری از آن‌ها بیشتر خواهد شد. یعنی اگر شما به جای یک ظرف غذا دو یا چند ظرف غذا خریداری کنید، خیلی بهتر می‌توانید در شرایط و مشغله‌های کاری با ظروف تمیز به حیوان خانگی خود غذا دهید و ظروف کثیف را برای مواقعی که مشغله کاری کمتری دارید مورد شست و شو قرار دهید. مهمترین وسایل و لوازم برای نگهداری از حیوانات خانگی و پت‌ها به شرح زیر هستند:

 

  • لوازم بهداشتی

استفاده از لوازم بهداشتی از مهمترین ملزومات برای نگهداری از پت‌ها و حیوانات خانگی محسوب می‌شود؛ زیرا رعایت بهداشت و پاکیزگی از واجبات بوده و این موضوع نه تنها به سلامت حیوان خانگی بلکه به سلامت شما که با این حیوان زندگی می‌کنید نیز مربوط می‌شود. یعنی شما برای اینکه بتوانید سلامت خودتان را نیز حفظ کنید باید از این لوازم بهداشتی استفاده نمایید تا درگیر بیماری‌های مختلف نشوید و حیوان‌تان نیز در صحت و سلامت کامل به سر ببرد. از مهم‌ترین لوازم بهداشتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. استفاده از اسپری ضد کک و کنه برای مواقعی که ممکن است بدن حیوان خانگی شما به خارش بیفتد و نشان دهد که یک حشره موذی باعث خارش او شده است.
  2. سینی ادرار جهت پاشیده نشدن ادرار حیوان خانگی به اطراف و زمین خانه
  3. استفاده از مسواک مخصوص و ناخن‌گیر برای حیوان خانگی
  4. برس و شانه مخصوص سگ و گربه که باعث می‌شود موقع برس کشیدن موهای سست ریزش پیدا کنند و این موها به هنگام بازی حیوانات خانگی در خانه یا قسمت‌های مختلف آن ریخته نشود.
  5. استفاده از شامپوهای مرغوب جهت شستشوی حیوان خانگی و حمام کردن آن
  6. استفاده از دستمال‌های رولی مختلف با جنس مرغوب جهت تمیز کردن قسمت‌های مختلف خانه که حیوانات خانگی ممکن است آنجا ادرار یا مدفوع کند و یا حتی جاهایی که بزاق دهانش ریخته است.
  7. استفاده از پد ادرار برای تمیز کردن حیوان بعد از ادرار کردن

شما می‌توانید از رول پد پت کارپت برند FastClean جهت جذب عفونت و تمیز کردن مدفوع حیوانات خانگی، مراقبت از پت پس از زایمان و چنین مواردی استفاد کنید.

برای خرید رول پد پت کارپت از وب‌سایت لطیفان کلیک کنید.

  • ظروف مخصوص حیوان خانگی

حیوانات خانگی باید در ظروف مخصوص خودشان غذا بخورند و استفاده از ظروف خانه برای غذا دادن به حیوان خانگی علی الخصوص پت‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند سلامت پت را به خطر بیندازد. خوشبختانه ظروف مخصوص حیوانات خانگی ساخته شده و در فروشگاه‌های مختلف قابل خریداری هستند. این ظروف طوری طراحی شده‌اند که غذا در آن‌ها قرار بگیرد و حیوانات به راحتی بتوانند غذای موجود در آن را میل کنند.

  • غذای مخصوص حیوانات خانگی

این موضوع را به خاطر بسپارید که حیوانات خانگی باید غذای مخصوص به خود را داشته باشند در واقع هر حیوانی ذائقه متفاوتی نسبت به حیوان دیگر دارد. بنابراین، غذایی که برای رشد و تامین مواد مغذی بدن او مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز متفاوت خواهد بود. همچنین، باید از دادن غذای انسان به حیوان جلوگیری کرد. سعی کنید در حد امکان غذاهای مرغوب و با تنوع بالا خریداری کنید.

 

  • جای خواب

از دیگر ملزومات و وسایلی که برای نگهداری از حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد، جای خواب است. توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما می‌تواند در هر قسمتی از خانه بازی کند یا اوقات خود را بگذراند اما بهتر است یک جای خواب برای آن تهیه کنید تا آن جایگاه را مکان امن خود بداند و د آن بخوابد. در این صورت زمانی که شما مهمان دارید یا درگیر مشغله‌های کاری هستید حیوان خانگی در محل مورد نظر به استراحت مشغول خواهد شد.

 

  • باکس حمل حیوان خانگی

اگر توجه کرده باشید حیوانات خانگی را برای حمل به مکان‌های مختلف با باکس حمل حیوان خانگی جابجا می‌کنند. باکس‌های مختلفی که برای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ابعاد و سایزهای مختلفی دارند و طوری طراحی شده‌اند که حیوان با قرار گرفتن در آن‌ها دریچه‌ای برای نفس کشیدن و تماشای بیرون خواهد داشت. در این صورت حمل و جابجایی حیوان راحت‌تر می‌شود و برای مدت کوتاهی درون این جایگاه قرار خواهد گرفت.

  • اسباب بازی حیوان خانگی

خرید اسباب بازی از دیگر ملزوماتی است که برای نگهداری از حیوانات خانگی و پت‌ها در نظر گرفته می‌شود. این اسباب بازی‌ها باعث می‌شوند که حیوان خانگی شما مشغول شود و هنگامی که مشغله‌های کاری بسیار زیادی دارید سرگرم باشد. در این زمینه نیز توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از وسایل مختلف و غیراستاندارد جهت اسباب بازی برای حیوانات خانگی استفاده نکنید.

 

  • قلاده

برخی حیوانات خانگی مثل سگ‌ها و گربه‌ها نیازمند وجود یک قلاده هستند، تا زمانی که به خارج از خانه می‌روید آن‌ها را به راحتی کنترل نمایید. مثلاً اگر با سگ یا گربه به پارک محله یا فروشگاه محل زندگی خود مراجعه می‌کنید بهتر است یک قلاده به آن ببندید تا کنترل آن در دستتان باشد و به حیوانات دیگر حمله نکند یا چیزی را بر هم نریزد.

 

سخن آخر

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، اکنون دیگر مهم‌ترین وسایل و ملزومات برای نگهداری از حیوانات خانگی علی الخصوص پت‌ها را می‌شناسید و می‌دانید که در چه مواقعی و چگونه باید از آن‌ها استفاده کنید. به کیفیت و مرغوبیت این لوازم توجه داشته باشید تا سبب سهولت نگهداری از حیوانات خانگی شود. این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که بدون وجود این وسایل نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی یا پت‌ها کمی سخت‌تر خواهد شد و می‌تواند مشکل ساز باشد.

 

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید