loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
logo en
نکات مهم برای حمام کردن حیوانات خانگی

حمام کردن حیوانات خانگی یک فرایند مهم و ضروری برای حفظ سلامت و بهداشت آن‌ها است. بسیاری از صاحبان حوانات خانگی از اهمیت و تأثیر این موضوع غافل هستند؛ این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به حیوانات خانگی وارد کند. تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله از لطیفان به بررسی نکات مهم برای حمام کردن حیوانات خانگی بپردازیم تا شما عزیزان، بتوانید به درستی و با خیالی آسوده این کار را انجام دهید.

معرفی نکات مهم برای حمام کردن حیوانات خانگی

در ادامه مهم‌ترین نکات مربوط به حمام کردن حیوانات خانگی را بیان می‌کنیم.

آماده‌سازی قبل از حمام کردن حیوانات خانگی

یکی از مهم‌ترین نکات برای حمام کردن حیوانات خانگی، آماده‌سازی درست، قبل از شروع است. برای اینکه بتوانید استرس و ترس حیوان خانگی‌تان را کم‌تر کنید باید قبل از شروع، فضا را آماده کنید. در صورت آماده‌سازی درست، این کار برای حیوان شما یک تجربه مثبت و شاد تبدیل می‌شود.

موارد مهم برای آماده‌سازی

  • مکان مناسب: بهتر است محلی آرام برای حمام کردن حیوانتان آماده کنید تا احساس آرامش و امنیت داشته باشد. اگر از وان استفاده می‌کنید، مواظب سر خوردن حیوان باشید. بهتر است از پادری‌های مخصوص برای جلوگیری از لغزش حیوان استفاده کنید.
  • دمای آب: از آب ولرم برای شست و شوی حیوان خانگی استفاده کنید. بهتر است از آب خیلی سرد یا آب داغ استفاده نکنید. دمای نامناسب باعث آسیب به پوست و ناراحتی حیوان می‌شود.
  • ابزار لازم: قبل از حمام، تمامی وسایل حیوانتان را آماده کنید. این وسایل شامل شامپو، برس، حوله و... می‌شود.

حمام کردن حیوانات خانگی

انتخاب شامپو مناسب برای حیوان خانگی

شامپوی مناسب یکی از موارد بسیار مهم در مورد حمام کردن حیوان خانگی است. شامپو‌هایی انسانی دارای ترکیباتی هستند که با پوست و موی حیوان شما سازگار نیستند. بهتر است برای شست و شو از شامپو‌های مخصوص حیوانات استفاده کنید؛ چرا که PH شامپوی حیوانات طبق پوست و موی حیوان تولید شده است و از مواردی مانند خشکی و آلرژی پوستی جلوگیری می‌کند.

برس کشیدن قبل و بعد از حمام

بهتر است قبل از حمام با صبر و دقت، مو‌های حیوانتان را برس بکشید تا تمامی گره‌های موجود در موی حیوان باز شود؛ این کار فرایند شست و شو را آسان‌تر می‌کند. ‌شانه زدن مو‌های حیوان باعث براق شدن می‌شود.

مراقبت از چشم و گوش‌ها

در حین شستن حیوان، مراقبت چشم و گوش‌های او باشید. ورود آب به گوش حیوان، احتمال بروز عفونت‌های گوش را بالا می‌برد. توصیه می‌کنیم از یک پنبه یا پارچه نرم برای محافظت از گوش حیوان استفاده کنید.

دقت کنید شامپو داخل چشم حیوان نرود؛ این کار باعث آزار حیوان و سوزش چشم‌ها می‌شود.

شست و شوی کامل و خشک کردن حیوان

فرایند شست و شو را با دقت انجام دهید. پس از پایان کار چک کنید، مواد شوینده روی بدن حیوان نباشد. از حوله نرم برای خشک کردن بدن حیوان استفاده کنید. می‌توانید برای خشک کردن مو‌ها از سشوار با باد ملایم استفاده کنید؛ دقت داشته باشید باد سشوار در طولانی مدت باعث خشکی پوست می‌شود.

زمان‌بندی مناسب برای حمام

علاوه بر نکات مهم برای حمام کردن حیوانات خانگی، زمان مناسب برای شست و شو از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی حیوانات نیاز دارند در فواصل زمانی کوتاهی به حمام بروند؛ بلعکس برخی حیوانات مانند گربه‌ها با زبانشان، اقدام به تمیز کردن خود می‌کنند و نیازی به حمام‌های مکرر ندارند. فصل سال در زمان‌بندی حمام‌های حیوان خانگی، تأثیر زیادی دارد. در فصول گرم سال نیاز به حمام برای حیوانات بیشتر است.

تشویق حیوان پس از حمام

تشویق کردن حیوان بعد از حمام سبب می‌شود این فرایند به تجربه‌ای شیرین تبدیل شود. این کار باعث می‌شود در دفعات بعد حیوان‌تان همکاری بیشتری با شما داشته باشد. همچنین تشویق کردن سبب می‌شود ترس حیوان از مواد شوینده کم‌تر شود.

توجه به سلامت پوست و مو

علاوه برا حمام، توجه به پوست و مو یکی از موارد اصلی در نگهداری حیوان است. اگر بعد از حمام متوجه خشکی پوست یا ریزش مو شدید، نوع شامپو و محصولات شوینده را تغییر دهید. در صورت آلرژی پوستی بیش از حد، با دامپزشک مشورت کنید.

نکات مهم برای حمام کردن پت خانگی

نکات تکمیلی برای حمام کردن حیوانات مختلف

  • سگ‌ها: برای سگ‌ها از شامپو‌های ضد انگل استفاده می‌کنند. اگر سگ شما در طول شبانه روز مدت زیادی را در بیرون از خانه سپری می‌کند، این امر حیاتی است.
  • گربه‌ها: گربه‌ها به صورت غریزی، نیاز به حمام‌های کم دارند. گربه از صدای سشوار و باد آن وحشت و ترس زیادی را متحمل می‌شوند؛ پیشنهاد ما به شما این است به جای سشوار، از یک حوله نرم و لطیف برای خشک کردن حیوان استفاده کنید.
  • پرندگان: پرندگان نسبت به دیگر حیوانات نیاز کمتری به حمام کردن دارند. این گونه حیوانی، خودشان را تمیز می‌کنند. اما در صورتی که حیوان نیاز به حمام داشت، با نهایت دقت و کم‌ترین مواد شونیده این کار را انجام دهید.

ما برخی از محصولات مربوط به حیوانات خانگی مانند رول پد پت کارپت و دستمال تمیز کننده حیوانات را در فروشگاه اینترنتی لطیفان با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید در صورت نیاز، این محصولات را برای حیوانات خود خریداری کنید.

سخن آخر

این مقاله تمامی موارد لازم در خصوص نکات مهم برای حمام کردن حیوان خانگی را به شما می‌دهد. بهتر است این اقدامات از قبل حمام تا بعد حمام به درستی انجام دهید. با رعایت این نکات ساده و روان مطمئن باشید حیوان شما سالم و شاد باقی می‌ماند.

توجه کنید حمام کردن حیوان باید به گونه انجام شود که برایش تجربه‌ای شیرین و بدون ترس باشد.

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید