loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
logo en
20 نکته مهمی که هر آرایشگر باید بداند!

همانطور که می‌دانید آرایشگری یکی از مشاغل سخت و چالش برانگیزی است که روزانه یک آرایشگر با ده‌ها مشتری سر و کار دارد. بنابراین باید زمان و سرعت عمل خود را طوری تنظیم کند تا بتواند از پس خدمات مختلف بر بیاید و همچنین کیفیت کار خود را در سطح بالایی قرار دهد تا مشتریان او روز به روز افزوده شوند و از فضا و بهداشت محیط آرایشگاه نیز لذت ببرند. آرایشگران باید نکات مختلفی را بدانند و با استفاده از آنها اطمینان را در مشتریان خود به وجود آورند زیرا اطمینان مشتریان در رابطه با کیفیت خدمات و پاکیزگی و بهداشت مرکز زیبایی می‌تواند وفادار بودن یا پایداری آنها جهت مراجعه‌های بعدی را فراهم آورد. ما قصد داریم در این مطلب از لطیفان ۲۰ نکته مهمی که هر آرایشگر باید بداند را برایتان ذکر کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

N نکته مهمی که هر آرایشگر باید بداند کدام است و شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر می‌خواهید یک آرایشگر موفق و پرتلاش در حیطه کاری خود شوید و مدام به دنبال این هستید که از رقبای خود جلو بزنید ما با ۲۰ نکته مهمی که هر آرایشگر باید بداند به شما کمک خواهیم کرد. از این رو توجه شما را به ۲۰ نکته زیر جلب می‌کنیم:

1. ارائه خدمات با کیفیت

ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان سبب رضایت آنها می‌شود و در واقع هرچه مشتریان و زیبا جویان جهت بهره‌مندی از خدمات شما رضایت بیشتری داشته باشند، برای دفعات بعد با خیال راحت نوبت رزرو کرده و شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می‌کنند تا روز به روز مشتریانتان افزایش یابند.

2. خوش اخلاق باشید

برای اینکه بتوانید دل مشتریان خود را به دست آورید باید با مهربانی و صداقت با آنها رفتار کنید؛ زیرا خوش اخلاقی و مهربانی بیش از هر چیز دیگری سبب جلب توجه و مشتری خواهد شد. در واقع هدف یک آرایشگر ارتقای سطح شغلی و درآمد بیشتر است که تنها از طریق افزایش مشتری حاصل می‌شود و این ترفند می‌تواند در این راه مثمر ثمر واقع شود.

3. با احترام برخورد کنید

همه افراد دوست دارند مورد احترام قرار گیرند و در فضایی که به آنها احترام گذاشته می‌شود خیلی بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. پیشنهاد ما این است که با مشتریان خود با احترام برخورد کنید و به آنها احترام بگذارید و در هر زمینه‌ای نظر و سلیقه آنها را بپرسید؛ زیرا این موضوع یکی از راه‌های احترام گذاشتن به مشتری محسوب می‌شود.

4. صبور و با حوصله باشید

در انجام خدمات و برخورد با مشتریان عجله نکنید و همواره صبر و حوصله به خرج دهید؛ زیرا صبوری می‌تواند سبب انعطاف پذیری بیشتر شما با مشتری شود. صبور بودن در همه امور مهم است علی الخصوص در شغل آرایشگری که در ارتباط با دیگران قرار دارید می‌تواند برگ برنده شما محسوب شود.

5. نظافت را رعایت کنید

تمیز نگه داشتن سالن زیبایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که سبب جلب مشتری خواهد شد. اگر سالن زیبایی شما در همه لاین‌های خدماتی تمیز باشد، مشتریان تمایل بیشتری به مراجعه مجدد نشان خواهند داد؛ زیرا افراد خواهان انجام خدمات در محیطی تمیز و سالم هستند.

6. از نیروهای خدماتی نظافتی کمک بخواهید

اگر به تنهایی از پس تمیز کردن سالن زیبایی و آرایشگاه بر نمی‌آیید، بهتر است از نیروهای خدماتی نظافتی شرکت‌های مختلف کمک بخواهید تا افراد و نیروهای خود را جهت تمیزکاری به سالن شما بفرستند؛ چرا که تمیز کردن سالن‌های زیبایی توسط این افراد به نحو احسن انجام خواهد گرفت.

7. برنامه مشخصی برای نظافت سالن زیبایی تعیین کنید

برای تمیزکاری و نظافت سالن یک برنامه مشخص تعیین کنید. این برنامه باعث می‌شود که تمیز کردن سالن در موقعیت و زمان مقرر انجام شود و همواره سالن شما تمیز و پاکیزه باشد. توجه داشته باشید که بهتر است در طول هفته دو الی سه بار به تمیز کردن کلی سالن بپردازید.

نکات مهمی که هر آرایشگر باید بداند

8. لاین‌های خدماتی مختلف را در سالن خود بگنجانید

هرچه سالن زیبایی شما توانایی و قابلیت ارائه خدمات بیشتری داشته باشد، مشتریان بیشتری هم به آن مراجعه خواهند کرد. سعی کنید لاین‌های محدودی را ارائه ندهید بلکه لاین‌های خدماتی را گسترده‌تر کرده تا با مشتریان بیشتری روبرو شوید. در این زمینه می‌توانید خدمات اصلاح، ابرو، کاشت مژه، کاشت ناخن، رنگ مو، میکاپ، شنیون و غیره را اضافه کنید.

9. رعایت بهداشت سالن

سعی کنید بهداشت سالن زیبایی خود را به خوبی رعایت کنید. در این زمینه بهتر است در بخش‌های مختلفی که مشتریان منتظر رسیدن نوبت خود هستند انواع دستمال‌های کاغذی را قرار دهید تا بتوانند به راحتی از آنها برای موارد مختلف استفاده کنند. در این صورت سالن زیبایی شما نیز تمیز و پاکیزه خواهد ماند و مشتریان از این بهداشت و پاکیزگی سالن مشعوف خواهند شد.

10. آموزه‌های خود را آپدیت کنید

سعی کنید هر خدمات و استعدادی که در لاین‌های مختلف دارید را در دوره‌های زمانی مشخص آپدیت کنید تا به تعداد مشتریان شما افزوده شود. در واقع هر چه خدماتی که ارائه می‌دهید به‌روزتر و جدیدتر باشد، مشتریانی که به دنبال مد و فشن هستند بیشتر جذب خدمات شما خواهند شد؛ از این رو روز به روز به تعداد مشتریانتان اضافه خواهد شد.

11. سالنی بزرگ و مجهز تهیه کنید

اگر سالن زیبایی شما کوچک است و ظرفیت تعداد کمی مشتری و پرسنل را دارد، دیگر زمان آن فرا رسیده که یک سالن زیبایی بزرگ و مجهز‌تر را فراهم کنید. در این صورت سعی کنید سالنی را انتخاب کنید که متراژی بزرگ داشته و ظرفیت ده‌ها نفر را در آن محیط داشته باشد.

12. لاین‌ها و بخش‌های مختلف سالن را اجاره دهید

اگر نمی‌توانید در همه لاین‌های خدمات زیبایی فعال باشید، اجاره دادن لاین‌های مختلف به آرایشگرهای دیگر نیز ایده جالبی به نظر می‌رسد. در این صورت شما می‌توانید بیش از یک ناخن کار یا مژه کار را در سالن زیبایی خود بپذیرید و خدمات گسترده‌تری را ارائه دهید.

13. لوازم و وسایل آرایشگری را تمیز کنید

تمیز کردن لوازم آرایشگری از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. در این صورت پیشنهاد ما این است که لوازمی مثل برس، قیچی و غیره را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده روزانه بشویید و تمیز نگه دارید. همچنین لوازم و تجهیزاتی که برای کاشت و طراحی ناخن استفاده می‌شوند نیز باید پس از هر بار استفاده ضدعفونی شوند.

14. لوازم و تجهیزات خدمات آرایشگری را برای مشتریان خود اختصاصی کنید

زمانی که از شخصی سازی لوازم و تجهیزات آرایشگری برای مشتریان سخن به میان می آید، منظور این است که لوازم مختلفی مثل کلاه، شانه، حوله و غیره را به صورت اختصاصی برای مشتریانتان تهیه کنید تا آنها این تجهیزات را با خود به خانه ببرند و در هر بار مراجعه آنها را به همراه داشته باشند.

15. کلاس‌ها و دوره‌های آرایشگری برگزار کنید

اگر سطح کیفیت و خدمات شما بالاست و مشتریان بسیار زیادی دارید می‌توانید دوره‌های آموزشی برگزار کنید و به هنرجویان دیگر تجربیات و سوابق خود را آموزش دهید. در واقع در این زمینه نیز می‌توانید درآمد بسیار خوب و عالی کسب کنید.

تمام نکات مهمی که هر آرایشگری باید بداند

16. نیروهای خدماتی زیبایی سالن را به دوره‌های آموزشی بفرستید

از تکنسین و نیروهای خدماتی لاین‌های مختلف سالن زیبایی خود بخواهید که برای آپدیت آموخته‌های خود در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کنند و سطح خود را در این زمینه ارتقا دهند. به این ترتیب رضایت مشتریان از لاین‌های مختلف سالن شما بیشتر شده و مشتریانتان افزایش خواهند یافت.

17. تخفیفات دوره‌ای قرار دهید

سعی کنید با قرار دادن تخفیفات و شگفتانه‌های متفاوت در لاین‌های مختلف خدمات سالن زیبایی خود سبب جلب توجه مشتریان دیگر شوید و مشتریان جدید بیشتری را نیز جذب کنید. خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی جهت مراجعه به سالن شما روی می‌آورند.

18. امنیت مشتریان را فراهم کنید

سعی کنید محیطی را فراهم آورید که مشتریان در آن احساس رضایت داشته باشند و امنیت آنها به طور کامل فراهم شود. یعنی اتفاقاتی از قبیل سوختگی موها با سشوار یا رنگ و آتش سوزی در محیط ایجاد نشود. در این صورت مشتریان با خیال راحت به خدمات خود خواهند رسید.

19. موسیقی پخش کنید

اگر به دنبال ایجاد احساس آرامش و راحتی در مشتریان خود هستید پخش کردن موسیقی می‌تواند در این زمینه کاری بسیار هوشمندانه باشد؛ زیرا مشتریان دوست دارند با موسیقی‌های مختلف سرگرم شوند و احساس بهتری پیدا کنند.

20. برای مشتریان خود نوبت بعدی را رزرو کنید

اگر برای مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند نوبت بعدیشان را رزرو کنید در آنها یک احساس آرامش و اطمینان ایجاد می‌کنید که باعث می‌شود آنها خیالشان از زمان مراجعه بعدی راحت باشد. در این صورت می‌دانند که شما نوبت آنها را به افراد دیگر نخواهید داد و زمان و وقتشان بیهوده تلف نخواهد شد.

نتیجه‌گیری

همه اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم شامل ۲۰ نکته مهمی بود که هر آرایشگر باید آنها را بداند، در این صورت شما آرایشگری موفق پردرآمد و پر مشتری خواهید شد که روز به روز پله‌های پیشرفت و ترقی را طی کرده و به سطح بالاتری ارتقا پیدا می‌کند. پس با توجه به ترفندها و نکات گفته شده به سوی موفقیت و درآمد بیشتر گام بردارید.

 

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید