loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
دریافت کاتالوگ ثبت نام / ورود

در سال‌های اخیر به دلیل تقاضای زیاد بازار، تعداد سالن‌ها و کلینیک‌های پوستی بسیار افزایش یافته، تا جایی که حتی معمولی‌ترین افراد جامعه نیز از خدمات این مکان‌ها استفاده می‌کنند. حال از آنجایی که نوع فعالیت سالن‌ها و کلینیک‌ها ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد؛ همه افراد باید در رعایت بهداشت فردی خود کوشا باشند؛ زیرا تنها به این صورت می‌توانند از ابتلا بیماری‌های گوناگون جلوگیری کنند.

اهمیت رعایت بهداشت فردی

 اهمیت رعایت بهداشت فردی در کلینیک‌های پوستی

رعایت نکات بهداشتی در کلینیک‌ها و سالن‌ها بیش از آنچه در ذهن شما است اهمیت دارد؛ زیرا عدم رعایت این نکات باعث می‌شود سلامتی مراجعان به سادگی به خطر بیفتد. اگر زمانی به یکی از این مکان‌ها مراجعه کردید باید به طور کامل به نحوه عملکرد اپراتور کلینیک یا سالن‌دار توجه داشته باشید و درصورت بروز خطا به آن‌ها تذکر دهید. 

 

نکات مهم در رعایت بهداشت در سالهای آرایشی

نکات مهم رعایت بهداشت در سالن‌های آرایشی و کلینیک‌های پوستی

با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید بهداشت فردی خود را در چنین مکان‌هایی رعایت کنید.

 

دقت در انتخاب سالن

اولین و مهم‌ترین توصیه ما به شما این است که در انتخاب سالن یا کلینیک موردنظر خود توجه داشته باشید. یک مرکز زیبایی مناسب از ویژگی‌های زیر برخوردار است.

  • تمامی متصدیان دارای لباس مناسب و تمیز هستند.
  • برای هرمراجع از ابزارهایی استریل شده و پاکیزه استفاده می‌کنند. 
  • برای هر مشتری ازیک ملافه و زیراندازه یکبارمصرف استفاده می‌کنند.
  • به صورت مکرر ماسک و دستکش خود را تعویض می‌کنند.
  • باید برای هر فرد از یک حوله یکبار مصرف استفاده کنند یا از مشتریان خود بخواهند که برای دریافت خدمات موردنیاز خود، حوله‌ای مخصوص بیاورند.
  • محیط کلینیک و سالن را به طور کامل و هرروزه ضدعفونی می‌کنند.

 

دقت به وسایل آرایشگران

از آنجا که تمامی آرایشگرها با پوست و موی مشتریان خود سروکار دارند، به راحتی می‌توانند بیماری‌های پوستی و عفونی را به آن‌ها منتقل کنند. برای مثال تیغ یکی از ساده‌ترین ابزارهایی است که در سالن‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد و به راحتی می‌تواند بیماری‌های مشتریان گوناگون را به یکدیگر منتقل کند. با این اوصاف به شما به‌عنوان یک مشتری همیشه باید به ظاهر و ابزارهای آرایشگر خود توجه داشته باشید تا از رعایت نکات بهداشتی مطمئن شوید.

در صورت لزوم از متصدی آرایشگاه بخواهید که ابزار کار خود را درحضور شما استریل کند. همچنین می‌توانید از سایر مشتریان سالن نیز پرس‌وجو کنید تا نسبت به کیفیت کار مجموعه موردنظر اطمینان بیشتری به دست بیاورید.

استفاده از ماسک یکبارمصرف برای رعایت بهداشت فردی

ماسک یکبار مصرف اهمیت زیادی دارد

یکی دیگر از مهم‌ترین وسایلی که می‌تواند از انتقال بیماری‌های پوستی و عفونی در سالن‌ها و کلینیک‌های پوستی جلوگیری کند؛ ماسک یکبار مصرف است. استفاده از این دست محصولات بهداشتی برای متصدیان این مکان‌ها کاملا ضروری است؛ پس به این موضوع نیز توجه کافی داشته باشید.

هرچند که کارکنان این مکان‌ها باید تمامی اصول و قواعد بهداشتی را رعایت کنند؛ اما شما نیز به عنوان مشتری باید از همان ابتدا به دنبال سالنی قابل اعتماد باشید و در این مورد توجه بیشتری به خرج دهید.

 

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید