loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
logo en
بهترین روش های نگهداری از حوله به صورت بهداشتی

یکی از اساسی ترین نیازهای بهداشتی مردم، حوله است! الیاف پرزدار حوله همیشه در معرض آسیب قرار دارند. شست و شو، محل نگهداری غلط و... بر کیفیت ساختار این الیاف تاثیر نامطلوبی بر جای می گذارند. در این میان تنها حوله های یکبار مصرف روش نگهداری ساده ای دارند! در این بخش به برخی از دستورالعمل های مهم نگهداری از حوله های پرزدار به صورت بهداشتی می پردازیم.

 

نکات نگهداری از حوله بهداشتی

برای انتخاب بهترین روش های نگهداری از حوله به صورت بهداشتی در نظر گرفتن روش های زیر اهمیت دارد:

  1. بر روی برخی از حوله های استاندارد، دستورالعمل هایی نصب شده که بر اساس الیاف تشکیل دهنده و کیفیت ساختار حوله ها مشخص می شوند. برای استفاده بهتر از حوله های یکبار مصرف و سایر مدل ها باید به این برچسب ها توجه کنید.
  2. در نظر گرفتن دمای آب برای شست و شوی بهتر این اقلام بهداشتی اهمیت دارد. دمای آب برای شستن حوله بین 30 تا 45 درجه تعیین می شود که مانع از هم گسیختگی الیاف خواهد شد.
  3. استفاده از مواد شوینده ملایم همواره از تراکم حوله حفاظت می کند.
  4. بهتر است در زمان شست و شوی حوله، الیاف آن را ورز ندهید.
  5. برای شست و شوی بهتر، الیاف حوله ای را درون تشتی با مواد شوینده قرار داده و پس از چند دقیقه شست و شو و آبکشی را انجام دهید.

 

روش نگهداری حوله

 

نکات شست و شوی حوله بهداشتی

پیش از خرید حوله باید به قابلیت شست و شوی آن ها توجه داشته باشید.

  1. همواره رنگ حوله خود را برای انتخاب مواد شوینده مخصوص آن مد نظر قرار دهید.
  2. بهترین روش بهداشتی نگهداری از حوله استفاده از مواد شوینده معمولی است؛ در این زمینه از سفید کننده های قوی لباس استفاده نمی شوند. این مواد به سادگی به بافت و الیاف حوله آسیب می رسانند.
  3. پس از شست و شوی حوله حتما آن را از رخت آویز آویزان کنید؛ به این ترتیب هوا از میان الیاف و پرزهای حوله عبور می کند.

 

نکات خشک کردن حوله

برای این که نکات نگهداری از حوله را به خوبی رعایت کنید، باید به فرایند خشک شدن حوله پس از شست و شو توجه داشته باشید. پس از شست و شو با دست یا ماشین لباسشویی باید توجه داشته باشید تا کل رطوبت حوله از بین برود. این روش از کپک زدن و فاسد شدن الیاف حوله پیشگیری می کند. برای خشک شدن حوله ها حتی الامکان از نور خورشید استفاده کنید. نور خورشید الیاف و بافت حوله ها را ضد عفونی می کند.

با به کارگیری بهترین روش نگهداری از حوله فرایند میکروب زدایی حوله نیز به خوبی انجام خواهد شد. به این ترتیب حوله شما بهداشتی تر می شود. شما می توانید برای سهولت در استفاده از حوله های بهداشتی از انواع حوله های یک بار مصرف استفاده کنید. در سال های اخیر خرید حوله یکبار مصرف رولی بیشتر از همیشه شده است. این حوله ها از نظر سطح بهداشتی در جایگاه بالاتری قرار می گیرند. برای خشک کردن حوله ها هرگز آن ها را در مکان های تاریک قرار ندهید. در این فضا میکروب ها و قارچ ها سریع تر رشد کرده و سطح حوله شما را آلوده می کنند.

 

بهترین مکان نگهداری از حوله

برای رعایت نکات استاندارد نگهداری از حوله باید به محل قرارگیری آن ها پس از هر بار شست و شو توجه داشته باشید. بهترین روش بهداشتی نگهداری از حوله، استفاده از جعبه های چوبی است. این جعبه ها حوله شما را کاملا خشک نگه می دارند و از نفوذ رطوبت به ساختار الیاف حوله پیشگیری می کنند. برخی از مردم حوله ها را بر رخت آویزهای پشت در یا دیوار می اندازند؛ اگرچه با استفاده از این روش حوله شما در دسترس خواهد بود، اما در این مکان، حوله در معرض انواع میکروب ها آلودگی های محیطی قرار می گیرد.

استفاده از سبدهای حصیری یا جعبه های چوبی بهترین روش نگهداری از حوله در محیط به شمار می رود. شما می توانید یک کشوی مخصوص برای قرارگیری این محصولات در محیط حمام یا سرویس بهداشتی تعبیه کنید.

در میان انواع الیاف حوله، مدل اسپان لس با قابلیت های خارق العاده و ساده ترین روش های نگهداری تولید می شود. این حوله ها ساختار نبافته و بی بافتی دارند و با قابلیت تنفس پذیری عالی مورد استفاده برخی از مردم قرار می گیرند. کارایی این حوله ها بیشتر در صنایع پزشکی و عرصه های صنعتی است. با استفاده از این محصول، دغدغه شست و شو و نگهداری از حوله از بین می رود.

 

روش های نگهداری حوله به صورت بهداشتی

 

آشنایی با حوله یکبار مصرف

به طور کلی بهترین روش های نگهداری از حوله به صورت بهداشتی، عدم قرارگیری این الیاف در محیط آزاد و فضای باز در مدت طولانی است. برای رفع این مشکلات، انواع حوله های یکبار مصرف به کار می روند. حوله های یکبار مصرف با ساختار ضد حساسیت تولید می شوند. این محصولات با ساختار سبک و کم حجم بهترین انتخاب برای سفرهای شما هستند. این حوله ها پرز ندارند و مصرف کننده را به دردسر نمی اندازند.  

حوله های یکبار مصرف اغلب قدرت جذب بالایی دارند و رطوبت را به کلی از سطوح مختلف پوست صورت و بدن پاکسازی می کنند. اگرچه نام آن ها یک بار مصرف است! تنوع رنگی و وزنی بالای حوله های یکبار مصرف از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. همه مدل های این محصولات با مقاومت بالا در برابر کشش های عمودی و افقی تولید می شوند.

جهت تهیه و خرید حوله یکبارمصرف به فروشگاه ما مراجعه فرمایید. همچنین درصورتی که دارای سالن یا کلینیک زیبایی هستید میتوانید از رول حوله یکبارمصرف شرکت ما استفاده کنید.

 

حوله یکبار مصرف چه کاربردی دارد؟

چرا حوله یکبارمصرف؟ اصلا چرا این حوله ها را جایگزین الیاف ساده و معمولی کنیم؟ برخی از مهمترین مصارف این محصولات را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این حوله ها برای استفاده در بیمارستان ها و درمانگاه ها بهترین انتخاب هستند. انواع آن ها در ابعاد و سایز بندی های گوناگون تولید و عرضه می شوند. بیماران با استفاده از این حوله ها راحتی و آرامش را در فضای بهداشتی بیمارستان تجربه می کنند.
  2. انواع حوله های یکبار مصرف انتخابی ایده آل در طول سفر یا رفت و آمدهای برون شهری به شمار می روند و رعایت نظافت را برای افراد ساده تر می کنند.
  3. این حوله ها برای کسانی که پوست حساسی دارند انتخاب مناسبی خواهند بود. ساختار حوله های یکبار مصرف بسیار نرم و لطیف است و به پوست بدن آسیب نمی رساند. استفاده از آن ها در روند درمان بیماری های پوستی خاص مزایای بی شماری خواهد داشت.  سطح صاف این حوله ها گاها با الیاف 100 درصد طبیعی تولید می شود.
  4. اگر بیماری تنفسی دارید، پرز حوله های معمولی برای سیستم تنفسی شما مضر خواهد بود. با انتخاب انواع حوله های یکبار مصرف رولی این مشکلات را به کلی از بین می روند.

 

بهترین نحوه ی نگهداری از حوله ها

 

مزایای استفاده از حوله یکبار مصرف

برای این که از این الیاف استفاده بهتری داشته باشید، برخی از مهمترین مزایای استفاده از آن ها را در این بخش بررسی می کنیم:

  1. این حوله ها به محیط زیست آسیب نمی رسانند. تجزیه آن ها بسیار ساده در طبیعت انجام می شود.
  2. انواع حوله های یکبار مصرف در استفاده از آب صرفه جویی کرده و از هدر رفت منابع آبی در فرایند شست و شوی حوله های مصرفی پیشگیری خواهند کرد. با خرید حوله های یکبار مصرف دیگر نیازی به شست و شوی حوله نخواهید داشت و پس از هر بار استفاده از یک حوله جدید استفاده می کنید.
  3. حوله های یک بار مصرف مانع از انتقال بیماری های پوستی در میان افراد خواهند شد. بسیار مشاهده شده که حتی با شست و شوی حوله های معمولی و چند بار مصرف، میکروب ها و آلودگی های سطحی آن ها از بین نمی روند. از این رو انواع حوله های یکبار مصرف جایگزین این محصولات بهداشتی شده اند.
  4. بافت قدرتمند این حوله ها در برابر کشیدگی، پارگی و... مقاومت بالایی دارند.
  5. این حوله ها بهترین گزینه برای سالن های آرایشی و ورزشی و سایر مکان های عمومی هستند. استفاده از آن ها برای حفظ کامل نکات بهداشتی مزایای بی شماری خواهد داشت.

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بهترین روش های نگهداری از حوله به صورت بهداشتی پرداختیم و برخی نکات را برای شست و شو، نگهداری، خشک کردن و ضد عفونی کردن این الیاف بررسی کردیم. اما برای پیدا کردن یک راه حل ساده تر، باید نوع حوله خود را عوض کنیم! حوله های یکبار مصرف یک محصول ایده آل برای استفاده در محیط های عمومی و حتی محیط منازل محسوب می شوند. این حوله های بهداشتی در مدل های گوناگونی تولید و ارائه می شوند و هر یک کارایی خاص خود را دارند. شما می توانید حوله های یکبار مصرف بهداشتی را در انواع گرماژ و سایز از فروشگاه آنلاین ما خریداری کنید.

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید