loading...

منوی درسترسی

دریافت کاتالوگ
logo en
پد اپیلاسیون یا تیغ اصلاح؟ کدام یک بهتر است؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که پد اپیلاسیون بهتر است یا تیغ اصلاح؟ پاسخ چنین سوالی را تنها می‌توان از طریق بررسی و مطالعه این مطلب به دست آورید. در واقع از گذشته تاکنون روش‌های بسیار زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شده که این روش‌ها دچار تغییر و تحول شده و امروزه با جدیدترین روش‌ها نیز روبرو هستیم. یکی از راه‌های قدیمی که افراد برای زدودن موهای زائد بدن از آن استفاده می‌کردند استفاده از تیغ بود. 

درست است که استفاده از تیغ دردی ندارد و خیلی سریع عمل می‌کند اما ممکن است بهداشتی نباشد و موجب ابتلا به بیماری‌های مختلف شود. جدیدترین روشی که امروزه خانم‌ها و آقایان با استفاده از آن موهای زائد بدن را در مدت زمان کوتاهی از بین می‌برند استفاده از پد اپیلاسیون است. اما به نظر شما کدام یک از این دو روش بهتر خواهد بود ا به شما اثبات می‌کنیم که استفاده از پد اپیلاسیون بهداشتی و بهتر است پس جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با پد اپیلاسیون و مزایای استفاده از آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چرا که ممکن است شما هم در شرایط شک و دودلی جهت تصمیم گیری برای انتخاب پد اپیلاسیون یا تیغ قرار گرفته باشید. 

 

اپیلاسیون چیست و چگونه انجام می‌شود؟ 

اپیلاسیون یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن است. اگر تاکنون برای زدودن موهای زائد بدنتان کلافه شده‌اید و نمی‌دانید چگونه آنها را از بین ببرید ما روش اپیلاسیون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روش یک ماده چسبناک را بر روی موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن ریخته و با قرار دادن پد اپیلاسیون بر روی این مایع آن را با یک فشار جزئی می‌چسبانند پس از گذشت چند ثانیه پد چسبیده به ماده اپیلاسیون را برخلاف جهت رویش موها بلند می‌کنند.

این کار باعث می‌شود تمام موهای زائد از ریشه کنده شوند و بدون شک بهترین روش برای از بین بردن موها انتخاب شده چرا که موها را از ریشه در می‌آورد و زمان بیشتری طول می‌کشد تا مو رویش مجدد پیدا کند. در واقع اپیلاسیون بدون وجود پد انجام نخواهد شد از این رو می‌توان گفت پد نقش مهمی در انجام اپیلاسیون دارد. 

 

تیغ اصلاح چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

 

تیغ چیست و چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟ 

برداشتن یا از بین بردن موهای زائد به وسیله تیغ یکی از روش‌های قدیمی محسوب می‌شود. تیغ در واقع یک لایه نازک فلزی است که لبه تیزی دارد و با کشیدن آن بر روی پوست می‌توان همه موها را از بین برد. سطح تیز تیغ موها را به صورت سطحی بریده و دیگر شما مزاحمتی از سمت موهای زائد احساس نخواهید کرد. 

برای اینکه بتوانید موهای زائد را با سرعت بیشتری توسط تیغ از بین ببرید بهتر است با یک صابون لیف خود را کفی کرده و آن را در سطح پوست بکشید تا به صورت کاملاً لیز و چرب باشد سپس یک تیغ را در مکینه قرار دهید و آن را بر سطح پوست بکشید خواهید دید که موها به سرعت از بین می‌روند اما بدون شک این روش مقطعی بوده و شما پس از گذشت ۲۴ الی ۳۶ ساعت بعد متوجه رویش مجدد موها خواهید شد. گذشته از این موضوع استفاده از تیغ بسیار خطرناک بوده و می‌تواند دردسرساز شود. در ادامه قصد داریم به مزایای استفاده از پد اپیلاسیون و تیغ بیشتر بپردازیم. 

 

استفاده از روش اپیلاسیون چه مزایا و معایبی دارد؟ 

اپیلاسیون کردن موهای زائد که یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد معرفی شده مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. گاهی افراد به خاطر بهره‌مندی از همین مزایا از چنین روشی استفاده می‌کنند. اگر کنجکاو هستید بدانید استفاده از روش اپیلاسیون چه مزایایی دارد موارد زیر را مطالعه نمایید:

  •  با اپیلاسیون کردن موهای قسمت‌های مختلف بدن شاهد رویش سریع و مجدد موها نخواهید بود. یعنی زمان بسیار زیادی طول می‌کشد تا موهایی که از ریشه درآمده‌اند مجدداً رویش پیدا کرده و رشد کنند. 
  • اپیلاسیون در زمان طولانی می‌تواند به طور کلی موهای زائد را کاهش داده و باعث از بین رفتن قطعی آنها شود. 
  • اگر به دنبال راهی بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی هستید فوراً اپیلاسیون را انتخاب کنید چرا که از بین بردن موهای زائد با استفاده از روش اپیلاسیون وابسته به استفاده از پدهای بهداشتی خواهد بود این پدهای اپیلاسیون یکبار مصرف بوده بنابراین شرایط ایجاد آلودگی و بیماری‌های پوستی را از بین می‌برد. 
  • اگر اپیلاسیون را در طولانی مدت انجام دهید شاهد از بین رفتن موها و یا نشانه‌هایی از ریشه کن شدن آنها خواهی بود به عنوان مثال ممکن است متوجه کچل کچلی شدن قسمت‌های مختلف بدن شوید. 
  • از این روش می‌توان برای نقاط حساس و مختلفی که موهای زائد ضخیم دارند نیز استفاده کرد به عنوان مثال استفاده از روش اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زیر بغل و بیکینی، موهای گوش و بینی بهترین انتخاب خواهد بود. 
  • استفاده از این روش هیچ گونه کثیفکاری و آلودگی به همراه ندارد زیرا تمام موهای زائدی که از ریشه درآمده‌اند درون پد اپیلاسیون و ماده چسبناک قرار گرفته از این رو محیط اطراف شما را آلوده نخواهند نمود. 

با توجه به این مزایا پیشنهاد ما این است که استفاده از چنین روشی را از دست ندهید و هم اکنون از مزایای فوق العاده آن بهره‌مند شوید. در این میان معایب استفاده از اپیلاسیون بسیار ناچیز بوده که به شرح زیر است:

  1. روش از بین بردن موهای زائد با استفاده از اپیلاسیون با درد همراه است زیرا موها را به صورت یکجا و از ریشه در می‌آورد طبیعی است که کمی درد آن را احساس کنید. از این رو اگر آستانه درد قوی و بالایی دارید این روش بسیار مناسب خواهد بود. 
  2. به خاطر وجود درد ممکن است خودتان قادر به انجام این روش نباشید به همین دلیل می‌توانید به مراکز معتبر و بهداشتی اپیلاسیون مراجعه نمایید. 
  3. برای انجام اپیلاسیون باید پد یکبار مصرف خریداری کنید. 

 

آیا مقایسه پد اپیلاسیون و تیغ اصلاح درست است؟

 

استفاده از تیغ چه مزایا و معایبی دارد؟ 

اگر تاکنون از تیغ برای از بین بردن موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرده‌اید بهتر است فوراً روش از بین بردن موهای زائد را تغییر داده و همه تیغ‌ها را دور بریزید. در واقع می‌توان گفت هر روشی مزایایی دارد که اگر مزایای آن بیش از معایب آن باشد بهتر است استفاده از آن را ترجیح دهید. اما در این میان معایب استفاده از تیغ بیشتر از مزایای آن است. مزایای استفاده از تیغ به شرح زیر است:

  • از بین بردن موهای زائد با استفاده از تیغ سرعت بالایی داشته و کمتر از ۵ دقیقه از زمان شما را می‌گیرد. 
  • تیغ بسیار ارزان قیمت و قابل دسترس بوده و هر زمان در هر فروشگاهی که بروید قطعاً با مارک و برندهای مختلف آن روبرو خواهید شد. 

اما در این میان از معایب تیغ اصلاح نمی‌توان غافل شد. این موضوع را نیز باید بدانید که خانم‌ها و آقایان به یک نسبت با تیغ اصلاح سر و کار دارند در واقع ممکن است تصور کنید فقط آقایان از تیغ اصلاح برای اصلاح ریش و سبیل‌های خود استفاده می‌کنند. اما به تازگی تیغ‌های اصلاح برای خانم‌ها نیز به بازار آمده که معایب بسیار زیادی دارد. معایب استفاده از تیغ اصلاح به شرح زیر است. 

  1. تیغ اصلاح ،برنده، تیز و خطرناک است. 
  2. تیغ اصلاح سطح سلول‌های پوستی را از بین برده و می‌تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شود. 
  3. استفاده از تیغ اصلاح ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد انواع جوش‌های زیر پوستی، چرکی و سرسیاه شود. 
  4. برخی از برندهای نامرغوب تیغ موجود در بازار تیز نیستند بنابراین به سطح پوست آسیب وارد می‌کنند. 
  5. رویش مجدد موها در روش استفاده از تیغ اصلاح سریعتر از روش‌های دیگر است. 
  6. به مرور زمان استفاده از تیغ اصلاح می‌تواند ضخامت موها را افزایش داده و باعث رویش چند شاخه‌ای آنها از هر نقطه شود. 
  7. برش‌هایی که از تیغ تیز حاصل می‌شود ممکن است عمیق یا سطحی باشند در هر صورت گاهی جای آنها مانند یک لکه باقی می‌ماند. 
  8. به کار بردن تیغ اصلاح اصلاً بهداشتی نیست و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌های پوستی و یا خونی شود. 
  9. این روش آلودگی به همراه داشته به طوری که می‌تواند اطراف شما را پر از موهای زائد ریخته شده، کند. به همین منظور باید استفاده از تیغ اصلاح را در محیطی مثل دستشویی یا حمام به کار ببرید.

با توجه به معایبی که در استفاده از تیغ اصلاح گفته شد پیشنهاد ما این است که دیگر از این روش استفاده نکنید و به دنبال استفاده از روش اپیلاسیون باشید چرا که بهترین روش محسوب شده و با معایب کم و مزایای بیشماری که دارد امروزه بیشتر از هر روشی مورد استقبال قرار گرفته است.

 

پد اپیلاسیون چیست و چه کاربردی دارد؟ 

اکنون که دیگر با اپیلاسیون و نحوه انجام آن آشنایی دارید می‌دانید که پد اپیلاسیون یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین لوازم و تجهیزات برای از بین بردن موهای زائد در این روش محسوب می‌شود. پدهای اپیلاسیون انواع مختلفی دارند که جهت اپیلاسیون موهای زائد قسمت‌های متنوع بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس پدهای اپیلاسیون طوری ساخته شده که قابل استفاده برای یک بار هستند یعنی شما می‌توانید از این پدها به صورت یکبار مصرف استفاده نمایید در این صورت بهداشت فردی به طور کامل رعایت خواهد شد. 

کاربرد پد اپیلاسیون این است که بر روی ماده چسبنده اپیلاسیون قرار گرفته و با کشیدن آن در زاویه ۴۵ درجه و مخالف رویش موها به هیچ وجه پاره نمی‌شود بلکه موها را از ریشه درآورده و آلودگی محیط را نیز به همراه نخواهد داشت.

 

پد اپیلاسیون یا تیغ اصلاح؟

 

مزایای پد اپیلاسیون چیست؟

پدهای اپیلاسیون مزایای بی‌شمار و متعددی دارند که بخشی از آنها را با شما به صورت موارد زیر به اشتراک گذاشته‌ایم:

  1. پدهای اپیلاسیون جنسی نرم و نازک دارند که کاملاً ضد حساسیت هستند. 
  2. حجم کم و ابعاد مناسب پرده‌های اپیلاسیون باعث شده که هر زمان که بخواهید آنها را با خود حمل کنید و یا در کیف یا به هنگام مسافرت در چمدان قرار دهید. 
  3. پدهای اپیلاسیون طول عمر بالایی دارند یعنی در اثر استفاده نکردن به هیچ عنوان خراب یا فاسد نخواهند شد و هر زمان که بخواهید قابل استفاده هستند. 
  4. وزن کم (حدودا 90 گرم) و قیمت مقرون به صرفه پدهای اپیلاسیون باعث استفاده بیشتر آنها شده است. 

 

مقایسه اپیلاسیون با تیغ اصلاح

امروزه با وجود بیماری‌های مختلف و هزینه‌های سرسام آور درمان این نوع بیماری‌ها، افراد بیش از هر زمان دیگری به سلامتی و بهداشت فردی خود اهمیت می‌دهند. از بین بردن موهای زائد بدن نیست یکی از روش‌هایی است که در جهت افزایش بهداشت فردی انجام می‌گیرد. اما در این میان چگونگی از بین بردن موهای زائد اهمیت بیشتری داشته زیرا همین روش‌های مختلف می‌توانند سبب به خطر افتادن سلامت و بهداشت افراد شوند. 

در مقایسه کامل در رابطه با پد اپیلاسیون و تیغ اصلاح بدون شک پد اپیلاسیون بهتر خواهد بود. از این رو شما می‌توانید روشی کاملاً بهداشتی، به دور از حساسیت، بریدگی، جوش یا هر آسیب دیگری را تجربه کنید. 

 

خرید پد اپیلاسیون

اکنون با دقت بر جزئیات و مزایای استفاده از پد اپیلاسیون و مقایسه‌ای دقیق میان پد و تیغ اصلاح بدون شک خرید پد اپیلاسیون را ترجیح خواهید داد. برای خرید پد اپیلاسیون می‌توانید به فروشگاه معتبر و نام آشنا لطیفان مراجعه کنید که با سال‌ها سابقه درخشان در جهت فروش انواع لوازم بهداشتی بسیار خوش درخشیده، شما می‌توانید انواع پدهای اپیلاسیون را به صورت رولی در ابعاد و اندازه‌های مختلف از جمله عرض 8-100، 8-150، 10-150 سانتی متر را در تعداد دلخواه سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید. مطمئن باشید که قیمت انواع پد در فروشگاه لطیفان مناسب‌تر از فروشگاه‌های دیگر خواهد بود.

 

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که پد اپیلاسیون بهتر است یا تیغ اصلاح. در‌واقع افراد به خاطر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از ایجاد بیماری‌های مختلف استفاده از پد اپیلاسیون را در برابر تیغ اصلاح ترجیح می‌دهند. شما نیز اگر تصمیم به خرید پد اپیلاسیون گرفته‌اید می‌توانید با سفارش از فروشگاه لطیفان خریدی رضایت بخش را تجربه کنید؛ چرا که اولویت لطیفان تنها جلب رضایت مشتریان است که از طریق ارائه محصولات بهداشتی مرغوب و با کیفیت در کنار قیمت مناسب حاصل شده است.

نظرات (0)
برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید